מהם הרכבים ביבוא אישי שניתן לייבא?

בכל הנושא של רכבים ביבוא אישי, חשוב לדעת כי אמנם האפשרויות הן רחבות, אך קיימות הגבלות מסוימות על כלי הרכב שניתן להביא ארצה. במאמר שלפניכם נפרט את ההגבלות הקיימות על רכבים ביבוא אישי.

1. סוג הרכב- סוג הרכבים ביבוא אישי יהיו רק רכבים הנמצאים תחת הקטגוריה M1, כשהכוונה לרכב נוסעים פרטי בלבד. ברכב מסוג זה יהיו עד שמונה מושבים, ללא הנהג, ומשקלו הכולל המותר הוא עד 3.5 טון.

סוג נוסף של רכבים ביבוא אישי הינו- רכב אספנות שהינו רכב נוסעים פרטי מסוג M1 , אופנוע או רכב מסחרי עד 4 טון, שחלפו לכל הפחות 30 שנה ממעוד הייצור שלו. על מנת לייבא רכבים מסוג זה יש צורך בקבלת רישיון ובעמידה בכללים מסוימים שמפורטים באתר של משרד התחבורה..

2. מצב הרכב- על הרכבים ביבוא אישי להיות במצב חדש או משומש, כאשר במועד הרישום של הרכב לא עברו שנתיים ממועד הייצור שלהם. יחד עם זאת במידה ומדובר בתושבים או סטודנטים חוזרים, הם יהיו רשאים לייבא רכב שמועד ייצורו לא יעלה על 4 שנים. במקרה של עולה חדש- הוא יהיה רשאי לייבא רכב פרטי או מסחרי עד 4.5 טון, והוא אינו מוגבל בשנת הייצור.

3. מאושר על ידי משרד התחבורה- רכבים ביבוא אישי שניתן לייבא יהיו רק כאלה שאושרו לייבוא על ידי משרד התחבורה. לשם כך יידרשו האישורים הבאים: אישור על נציגות בארץ שיש לרכב, אישור שהרכב יקבל שירות מיבואן, אישור שהרכב יקבל שירות של מוסך מורשה, ואחריות יצרן בין לאומית.

4. עומד בתקינה אירופאית- על הרכבים ביבוא אישי, לעמוד בתקינה האירופאית שנהוגה בארץ. קיימות מכוניות אמריקניות רבות או אירופאיות או יפניות המיוצרות בארה"ב שניתן לייבא לארץ. יחד עם זאת ישנם דגמים אחדים של רכבים שאסורים ביבוא אישי בגלל בעייתיות הקיימת בצורת פנסי החזית. בין הדגמים: ביואק, אנקלייב, פונטיאק ועוד.

5. רישיון נהיגה- כמו כן צריך שיהיה למייבא רכבים ביבוא אישי רישיון נהיגה בתוקף המתאים בסוגו לרכב אותו הוא מייבא.

6. הגבלת זמן- ניתן לייבא רכבים ביבוא אישי עד שני כלי רכב, בתוך פרק זמן של 12 חודשים.

אחריות ומתן שירות של רכבים ביבוא אישי

לאחר שצלחתם את התהליך המורכב של רכבים ביבוא אישי, ייבאתם את רכב חלומותיכם בשעה טובה, והופס… הגיע הרגע הלא נעים בו גיליתים שמשהו בו לא עובד כמו שצריך. כעת עומדת בפניכם השאלה: מה עושים? למי פונים? להלן נסקור מעט לגבי אחריות ומתן שירות של רכב ביבוא אישי.

בגלל השימוש באחריות הבינלאומית ניתן לייבא רכבים ביבוא אישי גם ללא הסכמה מהיבואן. האחריות הבינלאומית שתקפה בארץ, מאפשרת לכם לקבל שירות חינמי מלא. רשימת יצרני הרכב שמעניקים אחריות מלאה ובחינם היא דלה. בין היצרנים ניתן למנות את: פורשה, ב.מ.וו , מרצדס וקאדילק.

במקרה שאין אחראיות בינלאומית פירוש הדבר הוא שכל תיקוני הרכב יהיו על חשבונכם. יחד עם זאת הטיפול ברכב אינו חייב ואף עדיף שהוא לא יתבצע במוסך היבואן. הסיבה לכך היא משום שרכבים ביבוא אישי הוא לא מסוג הדברים שהוא מתלהב מהם, היות והדבר בא על חשבונו. כאן יהיה עליכם לדאוג לקבלת שירות נאות ורציני. אך אין כל צורך להיכנס לכל זה, וניתן לבצע את התיקונים במוסכים שאינם מוסכי יבואן רשמיים. במקומות כאלה, סביר להניח שתקבלו שירות מסור, כיוון שכל העניין של רכבים ביבוא אישי אינו נוגע להם.

בין כך ובין כך ניתן לסכם כי במקרה של תקלה ברכבים ביבוא אישי, הדבר עלול לעלות ביוקר. הזמנת החלק המתאים במוסך, התשלום על המשלוח עליו, וזמן ההמתנה שתאלצו לחכות עבורו- הם עובדות שיש לקחת אותם בחשבון. כמו כן חשוב לדעת כי היות ורוב הרכבים ביבוא אישי הינם רכבי יוקרה הכוללים מערכות ייחודיות ומורכבות, לא לכל מוסך או יבואן יש את הידע המתאים בכדי לטפל בהם כיאות, ורבים יכולים בעקבות כך פשוט לסרב לתיקון. גם במקרה בו יש לכם אחריות בינלאומית, בגלל הפסד היבואן ייתכן מאד והוא יאחר בתיקון או יתווכח אתכם על גובה המחיר.

ניתן לומר כי רכבים ביבוא אישי הינו עסק לא זול מבחינות מסוימות, אך אולי זה התשלום הנגבה ממנו על הייחודיות והיוקרה שהוא מעניק.

מה משתלם יותר, יבוא אישי או ייבוא מיבואן?

על פי חוק, מאפשרת מדינת ישראל לכל אזרח באשר הוא לבצע תהליך של רכבים ביבוא אישי. כאן נשאלת השאלה – האם התהליך של  רכבים ביבוא אישי הוא אכן משתלם? או שאולי יותר כדאי לרכוש רכב מיבואן רשמי בארץ?

אין ספק שלרכישה מיבואן רשמי בארץ ישנם יתרונות. בניהם: האחריות שהוא מעניק, תנאי המימון הנוחים והשירות הזמין והאמין שהוא מציע. יחד עם זאת רכבים רבים אינם מיובאים על ידי יבואנים רשמיים, מה שמצמצם ומגביל את הבחירה של הלקוח.

תהליך של  רכבים ביבוא אישי יתאים וישתלם למי שחפץ בדגם ייחודי שאינו מוצע בארץ על ידי היבואנים. כמו כן מאפשר קנייה של דגם שנמכר בארץ, עם חיסכון של פערי התיווך שהיה משלם ליבואן. חשוב להבין כי מדובר בפער משמעותי של עשרות ואף מאות שקלים בהשוואה לרכישת רכב דומה בארץ.

יחד עם זאת אין להתעלם ממורכבות התהליך של רכבים ביבוא אישי, הטרחה והסיכונים שכרוכים בתהליך. לדוגמא: עלולות לעלות בעיות בקבלת רישיון הרכב בעקבות בעיות תקינה. כמו כן יש לקחת בחשבון את התשלומים הנוספים הנלווים אל לתהליך מעבר לרכישת הרכב, כמו: עלויות המיסים, הביטוח, ההובלה ועוד.

יחד עם זאת יצוין כי כאשר התהליך יתבצע באמצעות סוכנות המתמחה ב יבוא אישי של רכבים, ניתן יהיה לחסוך את הטרחה והסיכונים הכרוכים בתהליך. הסוכנות תעניק לכם את הייעוץ המתאים, היא גם תלווה אתכם בשלבים השונים של התהליך, ותעמוד בפני כל הגורמים הפרטיים והממשלתיים המעורבים בתהליך. במקרה זה, חשוב לבחור בסוכנות אמינה, מקצועית ובעלת וותק ולא להסתכן בהפקדת סכומים גדולים בידי חאפרים שונים, דבר שעלול להוביל להפסד כספי גדול ולעוגמת נפש.

לסיכום, כאשר עומדים בפני השאלה- מה משתלם יותר: יבוא אישי או ייבוא מיבואן, יש להביא בחשבון את כל הגורמים הללו, ובהתאם לכך לשקול אם כדאיות העסקה.

אלו דגמי רכבים ניתן לייבא ביבוא אישי ?

במידה ומאסתם כבר מהיצע המכוניות שמיובאות לארץ על ידי יבואנים, והחלטתם לייבא רכבים ביבוא אישי, השאלה הראשונה העומדת בפניכם היא: אלא דגמי רכבים ניתן לייבא ב יבוא אישי?

ישנם דגמים רבים עומדים לבחירתכם, ועליהם רק לעשות את הבחירה הנכונה והמתאימה ביותר עבורכם. ניתן לייבא באופן אישי כל דגם שיוצר בשנתיים האחרונות. במקרה של יבוא אישי יהיה זה כדאי לבחור בדגמי יוקרה שלא מיובאים על ידי היבואנים באופן רשמי. להלן רשימה חלקית של דגמים פופולאריים של רכבים שתוכלו לייבא ביבוא אישי:

שברולט קורבט

דגם זה הינו מבין הדגמים הפופולאריים של רכבים ביבוא אישי. רכב זה הינו בעל עיצוב עתידני, והוא מהווה כסמל של התרבות האמריקאית. הקורבט מוכר לרבים מהסרטים וסדרות הטלוויזיה האמריקאיות בהם הוא מככב. רכב זה שהוא למעשה רכב ספורט, מאופיין בנוחות רבה לנסיעה, ובנתונים טכניים מעולים.

דודג' וייפר

רכב הדודג' וייפר הינו בין רכבי הספורט היוקרתיים באמריקה. מלבד העיצוב המרשים של הרכב שמשדר יוקרתיות, הוא בעל יכולות מכניות גבוהות, והוא למעשה משמש כרכב מרוצים.

שברולט קמרו

שברולט קמרו גם היא מכונית ספורט בעל עוצמה ועיצוב מרשים. מכונית זו שהייתה להיט בסוף שנות השישים, זכתה לעדנה ויוצרה ב-2006 בגרסה עדכנית. היא בעלת 422 כוחות סוס, והמנועים שלה מכילים מ-3.6 ליטר ובגרסה אחרת אף עד-6.2 ליטר.

פורד מוסטנג

הפורד למעשה הוא רכב ספורט קלאסי שהיה וותיק בארצות הברית של לפני 40 שנה. בשנת 2010 הוא יוצר בגרסה חדשה, ומאז הינו להיט לכל חובבי הספורט באמריקה באשר הם.

דגמים אלו הם רק רשימה קטנה מהדגמים הפופולאריים שניתן לייבא. ניתן לומר שכאשר מחליטים לייבא רכבים ביבוא אישי, כל הדגמים מדגמי הספורט ועד לדגמי היקרה ניתנים לייבוא. כמו כן ישנה גם מגמה של ייבוא רכב אישי לרכבים ירוקים. ניתן לצפות כי בעקבות החיסכון באנרגיה שהם מציעים והמיסים המופחתים שמוטלים עליהם גם הם יהפכו להיות לדגמי רכב נפוצים ביבוא אישי.

מהם הגורמים המשפיעים על עלויות יבוא אישי לרכבים?

יבוא אישי רכבים הינו תהליך בו ייבוא הרכב לא נעשה דרך היבואן הרשמי בישראל,  אלא באופן עצמאי ישירות מחו"ל. על פי החוק במדינת ישראל ישנה אפשרות לכל אזרח לבצע באופן פרטי יבוא אישי רכבים, בתנאי שהרכב לא נמצא יותר משנתיים על הכביש. היתרון בתהליך כזה הוא האפשרות ליבוא אישי רכבי יוקרה או כל רכב ייחודי שבו אתם חפצים, ואין להשיגם דרך היבואן הרשמי בארץ.

התהליך עצמו של יבוא אישי לרכבים, הינו מורכב היות ועליו להתבצע במספר יבשות. כמו כן הוא כולל שלבים רבים, ומעורבים בהם מספר רב של גורמים הן ממלכתיים והן פרטיים. עלויות רכבים ביבוא אישי  גם הן מושפעות ממספר גורמים, ולפיכך כל ניסיון לערוך השוואה כספית בין רכבים שהובאו ביבוא אישי אינו נכון.

גורמים רבים משפיעים על עלויות רכבים ביבוא אישי, בניהם: סוג הרכב ורמת האבזור שלו. כמו כן  גובה המיסים שיחולו על הרכב בארץ ישפיע על סך העלות של הייבוא. המיסים יהיו מורכבים ממכס, מס קנייה ומע"מ. אחוז המיסים ישתנה בהתאם למדינה ממנה הרכב נרכש על פי הסכמי הסחר שיש לישראל אתה. למשל, על יבוא אישי של רכבים שמיוצרים ומיובאים מאותה מדינה שבעלת הסכם סחר עם ישראל יש לשלם מס של 102%, לעומת זאת במידה והרכב מיובא ממדינה שיש לה הסכם סחר עם ישראל, אך הוא אינו מיוצר בה, יהיה צורך לשלם מס של 116%. כך גם במקרה בו הרכב יהיה מיובא ממדינה שאין לה כלל הסכם סחר עם ישראל.

כמו כן אחוז המיסים ישתנה לפי אבזור הבטיחות שבו מצויד הרכב, ורמת פליטת המזהמים (מס ירוק). כמו כן רשויות המס בישראל מעניקות הנחה של מספר אחוזים על מכוניות משומשות. יש להבין כי מכוניות הנמצאות תחת הגדרה זו עשויות להיות חדשות ממש, אך הקילומטרז' שלהן שונה בכדי להגיע להגדרה זו, או שהינן באמת כאלו.

גורמים נוספים המשפיעים על עלויות נוספות ב יבוא אישי הינם: מיקומה של הסוכנות ממנה נרכש הרכב, המרחק שעבר הרכב עד למועד הרכישה, שווי המטבע (דולר או יורו) שהיה בזמן בו בוצעו התשלומים, ועוד.

כמה זמן לוקח לקבל רכב ביבוא אישי?

ביבוא אישי אדם עם משאבים כספיים יכול להשיג כל מכונית עליה חלם ובמחיר שאינו דומה למחירי השוק בישראל. על פניו נראה שזהו הרעיון הטוב ביותר שיכול להיות, אולם מסתבר כי הגורם העיקרי המעכב את הגשמתו הוא הזמן. זמן ההמתנה עד לקבלת הרכב הוא רב, במקרים מסוימים יכול לארוך גם כמה חודשים. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בהשגת האישורים והמסמכים הדרושים שהינם מסובכים להשגה. גם העובדה כי ישנן פעולות מחייבות שחלקן דורשות מענה מעבר לים, מעכבת באופן טבעי את התהליך באם יתבצע באופן עצמאי מהארץ .

אמנם זמן ההמתנה הממוצע לקבלת רישיון ליבוא רכב ב יבוא אישי התקצר באופן משמעותי ועומד כיום (נכון לאפריל 2012) על ארבעה ימים ובלבד שהבקשה מוגשת בשלמותה. זאת בעקבות החלטת שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, לקצר את ההליכים ל יבוא אישי של רכב, אך עדיין זמן ההמתנה באופן ככלי מהגשת הבקשה ועד לקבלת הרכב הנכסף הינו רב.

יבוא אישי באמצעות סוכנויות

את כל זה ניתן לחסוך באמצעות סוכנויות שמציעות יבוא אישי. סוכנויות אלו מאפשרות של כל אחד להשיג רכב יוקרתי. לסוכנויות הללו יש כמה יתרונות:

• טיפול מהיר בכל בקשה

• איתור כלי רכב שנחשבים נדירים

• ייעוץ ועזרה בכל שלב

• קשר הדוק עם כל הגורמים הרלוונטיים

• אפשרויות מימון נוחות בסוכנויות רבות

הסוכנות מתמחה במתן כל השירותים, הייעוץ והליווי, הנדרשים בתהליך ה יבוא האישי של כלי-רכב. הסוכנות תלווה את לקוחותיה החל משלב הייעוץ בבחירת הרכב, איתור כלי-רכב, המתאימים לצורכי הלקוח, וסיוע בהשלמת הרכישה של הרכב הנבחר ע"י הלקוח.

הסוכנות תסייע בהובלת הרכב לנמל בחו"ל ומשם לנמלי ישראל, כשהוא מבוטח בביטוחים המתאימים להבטחת הגעתו של הרכב בשלמות לארץ. היא תייעץ ותלווה את הלקוח גם בכל ההליכים בארץ, הנדרשים לקבלת רישיון יבוא, שחרור ממכס והשלמת כל ההליכים הנדרשים להעלאת הרכב על כבישי ישראל.

יבוא אישי של כלי רכב בשיטה הזו מקל משמעותית על התהליך והופך אותו לפשוט הרבה יותר, ומקרב אל הלקוח את הרכב עליו תמיד חלם. לכן אין להסס מלשים פרסום על הרכב שברשותכם ולייבא רכב מחו"ל.

כמה חוסכים ביבוא אישי?

חיסכון של אלפי שקלים ביבוא אישי

אין הגיון למחירי המכונית בישראל. יבואן יכול להרוויח בין 150 ל300 אלף שקל על כל מכונית, כך שלמעשה אין קשר בין מחיר הרכב לעלותו. לעומת ארה"ב ששם בכל עיר גדולה יש שלושה- ארבעה דילרים, שהם נציגיו של כל יצרן, הרי שבישראל יש אחד, והוא עושה ככל העולה על רוחו. לדוגמא: עלות מכונית חדשה בארץ הוא 450 אלף שקל, ולאחר שנסעה 32 אלף קילומטר יורד ערכה ב100 אלף שקל, אך עדיין הפערים אינם מובנים. כמו כן האבזור שמקבל הלקוח בארה"ב הוא טוב יותר. לדוגמא: בארה"ב מכשיר ניווט הוא הסטנדרט, אך בארץ על מכשיר כזה ישלם הלקוח מינימום 20 אלף שקל.

העלויות של קניית רכב ביבוא אישי הינם נמוכות באופן משמעותי מהמקובל בארץ, עד לחיסכון של עשרות ואף מאות אלפי שקלים (!) בהשוואה לרכישת רכב דומה בארץ. למעשה, כל השוואה שתיעשה בין כלי רכב בחו"ל לבין אחיהם התאומים בארץ תביא למסקנה ברורה: מכוניות בישראל עולות פי כמה מאשר במדינות המערב האחרות. לעיתים מדובר בפערים של יותר מ-50%, בפרט כאשר מדובר על רכבי יוקרה. ב יבוא אישי הלקוח מקבל מכונית זולה בהרבה, גם לאחר ששילם הובלה, מס ושכר טרחה. כך הופך להיות הרכב המפואר והמאובזר, רכב חלומותיו של האזרח, בהישג ידיו.

יבוא האישי באמצעות סוכנות מאפשר אחוזי מימון גבוהים

עד כה מימון רכב ב יבוא אישי נעשה בריביות גבוהות יחסית ובאופן מסורבל, דבר שהקשה על הלווים ועל חברות המימון לאפשר את מימון העלויות הכרוכות ביבוא. עתה ה יבוא האישי באמצעות סוכנות מאפשר אחוזי מימון גבוהים וריביות נוחות בתהליך פשוט ונוח. מימון עלויות היבוא יכול להגיע לעד 80% מעלויות היבוא הכוללות ובתנאים נוחים, וכך מתבצע תהליך המימון באופן יעיל ובטוח. המימון כפוף לאישור הגוף הממן, והוא נתון לשינוי בהתאם לשערי המטבע, רמת אבזור הרכב. לריבית בכל תשלום יש להוסיף מע"מ כחוק.

גורמים המשפיעים על עלות היבוא

יצוין כי עלות היבוא עשויה להיות מושפעת מגורמים רבים. לדוגמא: עלות היבוא מושפעת מרמת האבזור של הרכב הנרכש, משיעור המס, מהמרחק אותו גמע הרכב עד למועד הרכישה, מהמיקום של הסוכנות ממנה נרכש הרכב, משער החליפין של המטבע בזמן ביצוע התשלומים ועוד.

יבוא אישי לשקט הנפשי

ישנן המון מכוניות בארץ, מכל הסוגים, בכל הצבעים ואין סוף ביצועי מנוע. מכוניות סטוק, מכוניות משופרות, מכוניות מקוסטמות ועוד. אך עם כל הכמות הזאת המבחר עדיין מוגבל, מכיוון שברחבי העולם יש אפילו כמות גדולה יותר של מכוניות. אדם שחי במדינת ישראל וחשקה נפשו במכונית שלא מיובאת לארץ על בסיס קבוע או המוני, חש הרבה פעמים תסכול לנוכח חוסר האונים וחוסר האפשרויות המוצעות לו. גם ככה המסים על הרכב במדינת ישראל הם מן הגבוהים ביותר בעולם, אם לא הגבוהים ביותר. אך עבור אותו אדם ישנה ברירה, היא אמנם כרוכה בהוצאות כספים גדולות (מצד שני לעתים חוסכת הרבה מאוד כסף על הרכב עצמו), ובבירוקרטיה סבוכה כמו שרק בישראל יודעים, אך בדרך הנכונה הוא ישיג את המכונית בה חשק עם כל האישורים וכל ההיתרים המתבקשים.

זה לא אישי

הדבר הזאת היא כמובן יבוא אישי. כאשר אדם מבצע יבוא אישי של רכב, שאינו מיובא לארץ על ידי היבואניות הגדולות, הוא למעשה משיג מספר דברים. קודם כל את הרכב אותו רצה, שזו כמובן התמורה הגדולה ביותר, ככל הנראה הוא יראה ייחודי ומרשים על כבישי הארץ, עם רכב שלא רואים בכל פינה ובוודאי שלא כל יום. הדבר השני שהוא משיג, במידה ומדובר על יבוא אישי של רכב שכן מיובא לארץ על ידי היבואניות, הוא חיסכון משמעותי בעלויות. מדוע ולמה? מכיוון שכאן לא נגזר הרווח על ידי היבואן והמחיר אותו הוא ישלם יהיה חישוב של עלות הרכב במדינה ממנה יובא פלוס עלויות ההובלה והמכס על הרכב.

הצד השלילי

מלבד סכנות כמו תקיעה במכס, רישום שגוי במסמכי האישור והיבוא, הצד השלילי מתייחס בעיקר למכוניות שאינן קיימות בארץ והוחלט לייבאן על ידי יבוא אישי מחו"ל. מדובר על תחזוקה שוטפת של הרכב. אין מוסכים מורשים עבור המכוניות האלו וחלפים קשה מאוד להשיג. מי רוצה להתחיל להתעסק כל פעם מחדש בהזמנות, מילוי מסמכים, קבלת אישורים והובלות ימיות או אוויריות של חלפים וציוד עבור אותו הרכב? אף אחד כנראה. אך התמורה שווה יותר מהכל ומי שחלם על מכוניות ייחודית, לא יתן לשום דבר לעצור אותו.

למה כדאי יבוא אישי?

חיסכון של אלפי שקלים ביבוא אישי

מאז תחילת 2008 נראה כי יבוא אישי של מכוניות תופס תאוצה. לפי נתוני משרד התחבורה, הונפקו 900 רישיונות ליבוא אישי מתחילת 2008, לעומת 1,102 במשך כל שנת 2007. הסיבה לכך נעוצה במיתון השוק האמריקאי והירידה במחירים בארה"ב, וביציבות הכלכלה בישראל. כל זה גרם לגידול בכוח הקנייה ולביקוש אדיר מהציבור לרכוש רכב במחירים נוחים יותר.

היבוא האישי הינו כדאי ביותר שכן הוא מאפשר לאזרח לחסוך עשרות ואף מאות אלפי שקלים. העלויות של קניית רכב ב ייבוא אישי הינם נמוכות באופן משמעותי מהמקובל בארץ, וניתן להגיע לחיסכון של עשרות ואף מאות אלפי שקלים (!) בהשוואה לרכישת רכב דומה בארץ. באופן כזה הרכב המפואר והמאובזר, רכב חלומותיו של האזרח, הופך כעת להיות בהישג ידיו.

רכישת כלי רכב מגוונים ברמות אבזור רבות

על פי החוק במדינת ישראל רשאי כל אזרח לייבא מדי שנה לכל היותר 2 כלי רכב לשימושו הפרטי. תהליך היבוא אישי מסייע לאזרחי המדינה לייבא כלי רכב מגוונים המאובזרים ברמות שונות. כאלה שהיבואנים הרשמיים של המותגים השונים אינם בהכרח מציעים אותם, והם לא מיובאים לארץ בצורה סדירה.

ניתן לייבא כלי רכב ממדינות נפט"א (ארה"ב, קנדה, מקסיקו) בתנאי שיוצרו במדינות נפט"א, וכן לייבא כל כלי רכב מאירופה. זאת בתנאי שליצרן הרכב יש הסכם עם יבואן מורשה בארץ לצורך שירות ותמיכה ברכב.

תהליך היבוא האישי באמצעות סוכנות הופך לפשוט יותר

באופן טבעי תהליך ייבוא רכב מחו"ל הינו מורכב, ודורש מהאזרח לבצע פעילויות רבות בארץ ובחו"ל. תהליך הנראה לעיתים כמחסום בלתי עביר, העומד בין האזרח לרכב חלומותיו. תהליך היבוא אישי כדאי כאשר הוא יתבצע באמצעות סוכנות אמינה. באופן זה הדרך ליבוא תהפוך להיות פשוטה, ברורה ובטוחה לכל אזרח, שבסופה הוא יזכה להגיע לרכב יוקרתי, מאובזר ומפנק ויחסוך כסף רב.

יבוא אישי באמצעות הסוכנות יעניק לאזרח את כל השירותים, הייעוץ והליווי הנדרשים בתהליך היבוא האישי של כלי רכב. הסוכנות תלווה את הלקוח החל משלב הייעוץ בבחירת כלי המתאים לצרכיו, ועד לסיוע בהשלמת הרכישה של הרכב הנבחר .

נוסף לכך הסוכנות תסייע בהובלת הרכב לנמל בחו"ל ומשם לנמלי ישראל, כשהוא מבוטח בביטוחים המתאימים להבטחת הגעתו של הרכב בשלמות לארץ. הסוכנות תסייע, תייעץ ותלווה את הלקוח גם בהליכים הנדרשים בארץ לקבלת רישיון יבוא, שחרור ממכס והשלמת כל ההליכים עד להעלאת הרכב על כבישי ישראל.

רכבים ב ייבוא אישי – כמה חוסכים?

רעיון היבוא האישי נתפס בעיני רוב האנשים, בעיקר כאלה שלא מכירים ולא מתעניינים בנושא, כעסק מפחיד ומרתיע. מספיק מסובך לקנות רכב יד שנייה מאנשים בארץ, אפילו כאשר אתה רואה את הרכב ויכול לנסות ולבדוק, בכל זאת דברים יכולים להסתבך בדרך, ותצא מופסד מהעסקה. המקרים הללו קורים בארץ, כשרואים את המכונית לפני שקונים, אז מה יקרה כאשר עושים עסקה מרחוק, יבוא אישי של רכב, שלמעשה עד שהוא מגיע לארץ, עובר את כל האישורים והתשלומים, רק אז אנחנו מגלים אם הוא טוב כמו שציפינו? מפחיד, אף אחד לא רוצה להפסיד כסף, במיוחד שלא סכומי כסף גדולים כאלה שמתווספים לקניית רכב.

תתפלאו, אבל אפשר גם לחסוך

לא לכולם קל לחסוך ולבצע עסקאות משתלמות, אבל בכל עסקה שהיא, במידה ולומדים ומתעניינים בכל הפרטים הנלווים, משקיעים ומבינים – אפשר לצאת עם רווח. העובדה הזאת נכונה גם לשיטת יבוא אישי. אתם מעוניינים לייבא רכב מחו"ל, בעקבות זאת אתם נדרשים לטפל בכל מיני אישורים וכספים נלווים. מכס, משרד התחבורה, תשלומים ליועצים ומתווכים, עושה רושם שכל התשלומים האלה מותירים אתכם עם חשבון בנק מרוקן, אבל ההפך הוא הנכון. ברגע שאתם מבצעים קנייה על ידי יבוא אישי אתם כבר חוסכים המון כספים שהייתם משלמים בארץ על רכב שהוא לא הרכב שאתם באמת רוצים.

מה הפרוצדורה?

כאשר מבצעים קנייה של רכב בייבוא אישי, יש המון אישורים וכספים נלווים שצריך לארגן. במצב כזה ניתן להיעזר במתווך או יועץ לרכישת רכב. במצב כזה אפשר לעשות השוואה בין כמה הצעות מחיר ולהחליט מבינהם. אותו יועץ יכול גם לסייע לכם באישורי מכס שונים, רישום הרכב בארץ ומשם הדרך לכביש היא לא כזאת ארוכה. בסך הכל עיקר ההפסד שיכול להיגרם הוא משאננות, במידה והשקעתם מספיק מחשבה בכל צעד שביצעתם לפני הרכישה, כולל הכספים הנלווים לרכישה עצמה (אישורים ומס), אתם רק תרוויחו מאותה העסקה.

והחלום מתגשם

אם העזתם לנסות, ועשיתם זאת מכל הלב – אין שום סיבה שתפסידו. המכונית עליה חלמתם תגיע אליכם, כל הכסף ששילמתם ילך למטרה טובה, העשרת הנוף בכבישי ישראל.