יבוא אישי של כלי רכב, ובפרט יבוא אישי רכבי יוקרה הינו תחום שצובר תאוצה בשנים האחרונות, עד כדי ירידה משמעותית ביבוא הסדיר והרשמי. נראה שיבוא אישי רכבי יוקרה הופך עם הזמן לכדאי ומשתלם היום יותר מאי פעם.
על מנת לסבר את האוזן נציג זאת גם במספרים: הנתונים מראים כי אשתקד הובאו לישראל קרוב ל-30,000 כלי רכב ביבוא אישי ברובם מארצות הברית. המאפיין את רוב כלי הרכב שיובאו הוא שמדובר ברכבי יוקרה וג'יפים יוקרתיים למיניהם. כמות זו של יבוא אישי רכבי יוקרה מהווה אמנם באחוזים רק 1.7% מכלל המכוניות שהובאו לארץ על באופן סדיר על ידי יבואן רשמי, אך מהנתונים עולה כי התופעה היא במגמת עליה מתמדת.
למשל, בהשוואה לשנים- 2004-2006 יובאו ביבוא אישי רכבי יוקרה רבים כ- 500-700, ובשנים 2009-2008 מספר רכבי היוקרה שיובאו הכפיל את עצמו ב- 6! כלומר, עם השנים תופעת יבוא אישי של רכבי יוקרה רק הולכת וצוברת תאוצה והופכת להיות עסק רציני ביותר. או אם נרצה לומר זאת באחוזים- יבוא אישי רכבי יוקרה עומד על 30%-25% משוק הרכב בישראל!
הסיבה העיקרית לכך שתופעת יבוא אישי רכבי יוקרה עד כה הייתה רדודה היא תשלום המס הגבוה על רכב חדש. סיבה נוספת לכך היא ההשתלטות יבואני הרכב הרשמיים על שוק הרכב באופן מוחלט כמעט. עם נתונים כאלה, תופעת יבוא אישי של רכבי יוקרה הייתה עד כה נחשבת לפעולה חריגה ובלתי מקובלת שאף מזוהה עם חתרנות נגד יבואני הרכב הסדירים.
חשוב להבין שיבוא אישי רכבי יוקרה אינו דבר פלילי כלל וכלל והוא מעוגן בחוק. על פי חוק כל אזרח ישראלי שמחזיק ברישיון נהיגה בתוקף רשאי לייבא כלי רכב לשימוש אישי ולא מסחרי או עסקי. החוק מגביל את יבוא אישי רכבי יוקרה לשתי מכוניות בשנה שמותר לאזרח לייבא, ואוסר על מכירת הרכבים הללו עד שנה מתאריך היבוא או עד שנתיים אם הדגם לא ייובא ביבוא הסדיר.
לאחרונה יותר ויותר אזרחים מממשים את זכותם לייבא יבוא אישי רכבי יוקרה. זאת כמובן למורת רוחם של היבואנים הרשמיים שעד כה נהנו מרווחים גדולים כתוצאה מפערי המחירים בין מחיר המכונית בחו"ל לבין המחיר שאותה מכרו בארץ. פערים המגיעים במקרים מסוימים למאות ועשרות אלפי שקלים. כיום, גם קיימות סוכנויות רבות ליבוא אישי רכבי יוקרה המקלות על תהליך היבוא אישי והופכות אותו לממשי יותר מתמיד.