רשות המיסים ומשרד התחבורה מפעילים מהשני באוגוסט 2009 תקנות חדשות בתחום של רכבים בייבוא אישי, הנקראות: תקנות מיסוי ירוק. תקנות מיסוי ירוק אומרות ששיעור מס הקנייה יהיה על פי דרגת הזיהום של הרכב המיובא. דרגת הזיהום מדורת מ-1 עד 15. ככל שהרכב יזהם פחות ויהיה ללא פליטות עשן- יוטל עליו מס קנייה נמוך יותר, לעומת שאר הרכבים שיוטל עליהם מס קנייה גבוה. נציין כי תקנות המיסוי הירוק תקפות לכל כלי רכב שבמועד שחרורם מהמכס חלפו לכל היותר שנתיים מזמן הייצור שלהם.
על פי דיווחי היבואנים והנתונים שמספקים יצרני הרכב השונים, רשות המיסים מגבשת קובץ נתוני פליטות מכל רכב ומפרסמת את זה. הפרסום על נתוני הפליטות מופיע בעיקר באתרי האינטרנט של רשות המיסים, משרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה. דרגת הזיהום של הרכב תיקבע בהתאם על פי טבלת זיהום אוויר לרכבים בייבוא אישי, והיא תודפס על כל רישיון יבוא שהופק. במידה ודגם הרכב המיובא אינו מופיע ברשימה, דרגת הזיהום שלו תיקבע על פי נתוני הפליטות שהעביר מייבא הרכב.
לפיכך, על מנת להקל על תהליך שחרור הרכב ולמנוע עיכובים ותקלות מיותרים, על מייבא רכב שהוא בעל רישיון ייבוא, אך אין לו את דרגת הזיהום של הרכב להשיג נתונים מיצרן הרכב על פליטת מזהמים של הרכב על מנת לקבוע דרגת זיהום לרכב. לפי דרגת הזיהום שתקבע הוא ישלם מס קניה. במידה ובעל הרכב לא ימציא את הנתונים על פליטת מזהמים של הרכב, יוטל על הרכב מס קניה קבוע מראש.
בנוסף לכך, במידה ודגם הרכב המיובא בתהליך של ייבוא אישי רכבים לא מופיע ברשימת רשות המיסים, ואף לא במאגרי מידע רשמיים באירופה ובארה"ב, הרכב יקבל דרכת זיהום גבוהה ביותר, ויוטל עליו מס קניה שקבוע בתקנות המיסוי. כמו כן, באם הרכב שיובא בתהליך של ייבוא אישי רכבים, זהה לדגם שמיובא לארץ באופן סדיר, דרגת הזיהום שלו תיקבע בהתאם לנתונים של יצרן הרכב באותו דגם. דרגה זו תירשם ברישיון הרכב, ותחייב על פי גובהה את מייבא הרכב.
כל האמור במדריך זה הוא בגדר שירות לגולשים על רכבים בייבוא אישי. אין לראות במדריך תחליף לייעוץ משפטי או לעיון בנוסח המלא של החוזים והתקנות.