איך להוציא רישיון ל רכב ביבוא אישי ?

אחד משלבי התהליך של הבאת רכב ביבוא אישי הוא הוצאת רישיון יבוא. שלב זה מגיע לאחר רכישת הרכב בחו"ל, והוא הכרחי על מנת להכניס את הרכב לישראל. חשוב לוודא שמשרד הרישוי מעניק רישיון יבוא על הרכב שנבחר ולהשיג אותו עוד לפני שהרכב מגיע לארץ. בדרך זו נחסכים קנסות מיותרים. את רישיון היבוא יש לבקש חודשיים לפחות לפני הגעתו של הרכב ארצה. עד לשנת 2009 היה צורך להגיע למשרד התחבורה ולהגיש בקשת רישיון יבוא, אולם החל מ-2009 התהליך מתבצע באמצעות הדואר והטלפון על מנת למנוע את הטרחה המרובה.

את הטפסים המתאימים להגשת בקשה לרישיון יבוא של רכב ביבוא אישי יש להוריד מהאינטרנט באתר משרד התחבורה. יש למלא בעיון את הטפסים, ולאחר מכן להעביר אותם למשרד התחבורה באחת מהדרכים הבאות: בדואר: עבור מחלקת יבוא רכב, משרד התחבורה. כתובת: רחוב המלאכה 8, ת.ד: 57031 תל אביב 61570. ניתן גם למסור באופן ידני לשומר של משרד התחבורה בכתובת הנ"ל.

לצורך קבלת רישיון יבוא לרכב ביבוא אישי תידרשו למלא ארבעה טפסים: טופס בקשה לרישיון, נספח טכני, הצעת הזמנה ותצהיר של מבקש הרישיון חתום על ידי עורך דין. יש להקפיד למלא אך ורק את הטפסים המעודכנים כפי שהם מופיעים באתר של משרד התחבורה, היות וטפסים אחרים לא יתקבלו.

לאחר הגשת הבקשה עם כל המסמכים הנלווים אליה, תבצע מחלקת היבוא בדיקה של הטפסים ותשלח אליכם אישור על הגשת הבקשה. אישור זה נשלח כחודש לאחר שהתקבלה הבקשה. במידה והבקשה הוגשה כראוי עם המסמכים הנדרשים, ואין בעיות ברכב אותו מעוניינים לייבא, רישיון היבוא נשלח בדואר לאחר כחודש מאז שהתקבלה הבקשה. במידה והבקשה נשלחה ללא המסמכים, היא לא תטופל והיא תשלח חזרה למבקש.

חשוב לדעת כי רישיון יבוא מאפשר למעשה לשחרר את הרכב ביבוא אישי מהמכס. יחד עם זאת רישיון זה לא מבטיח שהרכב יקבל רישיון רכב קבוע ממשרד התחבורה. רישיון רכב יתקבל לאחר שייבדק שהרכב עומד בכל הדרישות וכי הוא תקין ותקני.

לסיכום, כאשר ניגשים לתהליך הבאת רכב ביבוא אישי יש לוודא היטב את כל הפרטים הנדרשים בתהליך מראש בכדי למנוע עוגמת נפש בשלב מאוחר יותר.

איך מתבצע יבוא אישי רכבי יוקרה ?
PREVIOUS POST
מתי כדאי לבצע יבוא אישי רכבי יוקרה ?
NEXT POST